Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019

Λιώνουν οι πάγοι


Βγαίνει ο φετινός χειμώνας και δεν χρειάζεται ημερολόγιο για να το συνειδητοποιήσεις. Τα μελίσσια μιλάνε από μόνα τους, αφού οι γόνοι πλέον εκτρέφονται εντατικά, η κατανάλωση τροφών ανεβαίνει στο κατακόρυφο και κανένα κύμα κακοκαιρίας όσο ευφάνταστο όνομα και αν του δώσουν οι “αρχαιολάτρες” τρομολάγνοι των καναλιών δεν μπορεί εφεξής να τους κόψει την φόρα.


Τα πράγματα είναι απλά. Η ποσότητα και η ποιότητα της γύρης που έρχεται στην κυψέλη είναι τέτοια που πλέον όλα έχουν πάρει τον δρόμο της ανάκαμψης.

Το βουνό δουλεύει στα χαμηλά
Όσον αφορά τις απώλειες θα έλεγα ότι είναι οι αναμενόμενες και λιγοστές και εντοπίζονται στα μελίσσια που δούλεψαν πεύκο και κυρίως σε βασίλισσες δύο ετών.
Πάντως ο φετινός χειμώνας για μένα ήταν φυσιολογικός και όχι ιδιαίτερα βαρύς, πλούσιος όμως σε ποτιστικές βροχές και χιόνια. Παλιότερα, θεωρούσα ατυχία που η βάση μου βρίσκεται σε νότια περιοχή, όμως δεν συμμερίζομαι πλέον αυτή μου την άποψη ως σωστή.
22-2-2019
Τα μελίσσια με μια ορθολογική προετοιμασία ξεχειμωνιάζουν στα μέρη μου εύκολα, ακόμα και με μικρούς πληθυσμούς ενώ παράλληλα μου δίνεται το περιθώριο να βγω ποιο αργά από τα πεύκα. Η φούρια τους να ξεκινήσουν την (κάθε) νέα χρονιά από νωρίς μου επιτρέπει να εκμεταλλευτώ τις πρώιμες ανθοφορίες και να κόψω έγκαιρα παραφυάδες.

Τι κάνει το νηστικό αρκούδι;
Τελευταία πράξη του χειμώνα μιας και λαμβάνει χώρα τον τρέχοντα μήνα είναι να αλλαχτούν όλες οι κινητές βάσεις στα μελίσσια με απολυμασμένες. Μια εργασία που αν και μου φαίνεται μεγάλη αγγαρεία, την θεωρώ απαραίτητη για την υγεία του σμήνους.
Τουλάχιστον αυτή λαμβάνει χώρα αυτή την εποχή πριν τα μελίσσια γίνουν ασήκωτα.

Με αυτά και με αυτά έρχεται ο καιρός να μετατοπιστεί το βάρος της εργασίας από την αποθήκη στο μελισσοκομείο μου σηματοδοτώντας την έναρξη του αγώνα για μία νέα και επιτυχημένη μελισσοκομική χρονιά.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου