Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Του Μάρτη τα μελισσοκομικά φυτά και κάτι ψιλά...

Ως συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης, έρχεται η τωρινή με σκοπό να καταγράψει όσα μελισσοκομικά ή μη φυτά έχω παρατηρήσει, μήνα Μάρτιο πλέον, κοντά στα μελίσσια μου. Η φωτογραφική καταγραφή κάθε άνθους που πέφτει στην αντίληψή μου έχει πολλές φορές αξία, κυρίως ως προς την ψυχαγωγία που μου προσφέρει μια τέτοια κίνηση,και σε μια ας πούμε εγκυκλοπαιδική γνώση εφόσον μπορέσω και το ονοματίσω σωστά. 

Είμαι πεπεισμένος ότι η άνοιξη με τα λουλούδια της έρχεται πανελλαδικά για όλα τα μελίσσια και τα αφεντικά τους, πρώιμη ή όψιμη για μένα άνευ σημασίας.
Αυτό που έχει αξία είναι το ανάγλυφο κάθε περιοχής αλλά και το ύψος τον βροχοπτώσεων κατ΄ έτος που πέφτει σ' αυτή. Ομολογώ πως έχω σταθεί τυχερός μιας και βρίσκομαι στο χάρτη νοτιοδυτικά από την οροσειρά της Πίνδου αλλά και σε περιοχή με έντονο ανάγλυφο.
Έτσι έχω την δυνατότητα να κυνηγώ τις ανθοφορίες (που δίνουν), και την άνοιξη όχι τόσο "χιλιομετρικά"  όσο  "υψομετρικά". 


 Στα μελισσοκομικά φυτά λοιπόν....




Άσπρο ρείκι : εξαιρετικό


Γλιστροκουμαριά : τα άνθη κατεστραμμένα. Διακρίνεται ο υπαίτιος 



Γκορτσιά: Δέντρο που διατηρεί την ανθοφορία και το Μάρτιο  σε μεγαλύτερα υψόμετρα




Βερυκοκιά : Η ανθοφορία της κράτησε για 2 εβδομάδες




Άνθος ροδακινιάς 



Ανεμώνη 



Μούσκαρι : καλοποτισμένο και ακόμα ζωντανό



Ασφόδελος : To έχω μαζί με τις μέλισσες μου, σε μεγάλη εκτίμηση




Ξινοτριφυλλο : Ομοίως με το προηγούμενο, παραμένει ανθισμένο από το Νοέμβριο




Προς αναγνώριση



Λιβάδι με σιναπόβρουβες



Ασπάλαθος : μικρής σημασίας




Θάμνος : είχε ένα ολόκληρο μελίσσι επάνω του, προς αναγνώριση 



Ομοίως...

Τα μελίσσια τώρα με λίγο σπρώξιμο έχουν  πάρει πατώματα στην ώρα τους, και έχουν μπει γυρεοπαγίδες, μιας και έχουν αρχίσει να μπλοκάρουν με γύρη την γονοφωλιά. Είναι ετοιμοπόλεμα για να μπουν στο κυνήγι της πρώτης κύριας ανθοφορίας-στόχου που παρατηρείται το μήνα Απρίλιο.


Ο Στόχος...

Προσφάτως δε, παππούς μελισσοκόμος μού  είπε με στόμφο ότι μέλι δίνουν τα δένδρα και όχι τα λουλούδια. Λέτε να έχει κάποιο δίκιο;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου